
Nový umělý trávník za postranní čarou nebo nové reklamní LED panely. To jsou novinky, kterých si mohli olomoučtí fanoušci všimnout během domácích zápasů s Pardubicemi a Českými Budějovicemi. Reklamní LED panely používala Sigma již v uplynulých sezónách na základě spolupráce s externím poskytovatelem, v létě zakoupila zbrusu nové panely do svého vlastnictví, čímž vznikl další prostor pro prezentaci partnerů i možnosti pro interakci s fanoušky. Zakoupení LED panelů detailněji okomentoval obchodní manažer Aleš Škerle.
„Ocitli jsme se na hraně s vysílacím časem pro naše partnery. Pokud bychom přivedli nového partnera, nebo by stávající partner chtěl navýšit plnění, nebyli bychom schopni těmto požadavkům vyhovět. Veškerý vysílací prostor byl prakticky vyčerpán, jelikož 45 minut bylo vyhrazeno poskytovateli původních panelů. S ohledem na budoucnost jsme rozhodli pro nákup vlastních LED panelů. K dispozici tak máme kompletních 90 minut zápasu,“ vysvětlil důvody zakoupení technického vybavení. LED panely nahradily v uplynulých letech tzv. roll up reklamy, jejichž princip spočíval v protáčení plátna.
Na Andrově stadionu se využívá také statická forma reklamy. „Kapacita stadionu pro statickou reklamu v televizních záběrech je rovněž skoro vyčerpaná. Situace s panely se časem vyvíjela. Dříve fungovaly roll up reklamy, ty už nahradily LED panely. Víceméně všechny ligové kluby jdou již touto cestou,“ uvedl Škerle.
A jaké možnosti nám nové LED panely otevírají? „Umožní klubu lepší prezentaci. Nabízí totiž širokou škálu možností k využití grafiky a videa, což může být velmi zajímavé také pro fanoušky,“ popsal Škerle. Obchodní manažer se zároveň rozvyprávěl o složitém procesu nákupu a přepravy LED panelů. „Dodavatelů panelů je spousta, nebylo tedy úplně jednoduché vybrat jednoho. Většina dodavatelů vozí panely z Číny. Tím, že nastala složitá situace s dopravou kontainerů, vyskytly se komplikace. Panely nakonec nepřicestovaly lodí, ale vlakem. I doba dodání se protáhla o měsíc a půl. Na to navazovaly další činnosti jako například terénní úpravy. Pod Tribunou Karla Brücknera jsme udělali zámkovou dlažbu, aby panely stály na rovině. Bylo to také spojené s výměnou umělého trávníku kolem hřiště.“
„Dolaďujeme poslední technické záležitosti v řídící místnosti, odkud se ovládá i velkoplošná obrazovka. Té pomalu ale jistě dochází životnost. Máme představu, že jakmile budeme disponovat novou velkoplošnou obrazovkou, propojíme ji s LED panely a obě zařízení budou ovládány na jednom místě z jednoho softwaru,“ dodal Škerle.
„Každá nová věc potřebuje svůj čas. Chci stávajícím partnerům, kteří stále preferují statickou reklamu, ukázat všechny možnosti dynamické reklamy na panelech. Během zápasu je možné provádět různé typy soutěží. Dá se vymyslet i spousta věcí směrem k našim fanoušků. Tím mám na mysli třeba prezentaci základní sestavy nebo Fanshopu. Velká výhoda panelů spočívá v tom, že je možné z nich poskládat velkoplošnou obrazovku. Jakmile budeme pořádat marketingovou akci typu Sigma na Horním náměstí nebo Sigma u Šantovky, budeme ji moci využít i k těmto účelům. Během příštích prázdnin můžeme třeba uspořádat letní kino na Andrově stadionu,“ rozvedl své myšlenky bývalý hráč Sigmy.
Sigma Olomouc je otevřena spolupráci s dalšími subjekty. Těm by mohla LED panely zapůjčovat. „Takovou myšlenku máme, chceme ji rozvíjet. Vytváříme cenovou nabídku. Dokážu si představit spolupráci se Statutárním městem Olomouc i s ostatními sportovními kluby,“ potvrdil Škerle.