
Brankář Matúš Macík má za sebou ligovou premiéru v dresu olomoucké Sigmy. Stal se jejím historicky 25. brankářem, který hájil její bránu v nejvyšší soutěži. Úvodní minuty si určitě představoval jinak, jak sám prohlásil, dva góly pro brankáře nejsou příjemné. Sobě i svému týmu ale věřil dál, což se v druhém poločase vyplatilo. Sigma si nakonec odvezla z Českých Budějovic bod za remízu 2:2.
Matúši, jak jsi viděl dnešní zápas?
Nevstoupili jsme do zápasu vůbec podle našich představ. Brzy jsme dostali gól a chvilku poté druhý. Tím se nám rozpadlo vše, s čím jsme do zápasu chtěli vstoupit. Po inkasovaných brankách nám trvalo, než jsme se do toho dostali. Druhý poločas byl o něčem jiném. Vstoupili jsme do něj tak, jak jsme chtěli, drželi jsme tempo hry, vyhrávali osobní souboje a dařilo se nám směrem dopředu. Za druhý poločas jsme si bod zasloužili.
Člověk si asi umí představit lepší úvodní minuty v ligové premiéře, co myslíš?
Dva góly za dvanáct minut jsou pro brankáře nepříjemné. Na zápas jsem se poctivě připravoval, těšil se na něj, bohužel se stalo to, co se stalo. Nedělal jsem si z toho moc hlavu, protože jsem věděl, že máme před sebou hodně času na to, abychom mohli utkání zvrátit. Věřil jsem, že se nám to může podařit.
Dalo se s těmi góly něco dělat?
Když chytneš první střelu a z dorážky dostaneš gól, zamrzí to. Myslím si, že se s tím moc dělat nedalo. Musím se na to ale ještě podívat na videu.
Čím si vysvětluješ špatný vstup do utkání?
Pokud dostanete dva góly ze standardky v úvodu zápasu, je to nekoncentrovanost. V prvním poločase jsme propadávali v osobních soubojích a nesbírali odražené míče, to byly zlomové okolnosti.
Byla o poločase velká bouřka?
Tohle jsou věci, které mají zůstat v kabině. Každý trenér je jiný. Někdo je více emotivní, někdo méně. Řekli jsme si několik slov, které bylo nezbytné si po takovém poločase říct. Naštěstí nám to pomohlo.
Jak jsi zatím spokojený s angažmá v Sigmě?
Zatím jsem odchytal jen dva zápasy. Věděl jsem, do jaké situace přicházím. Uvidíme, jak se vše vyvine, ale zatím olomoucké angažmá beru pozitivně.